Gy.I.K.

Mi tegyek, ha megbetegszik a gyermekem?

Telefonálj, vagy küldj sms-t, amint módodban áll az ovimobilra: +36-30-640-91-63

Ha kiderül, hogy fertőző betegségről van szó, mindenképpen tájékoztass bennünket, hogy megtehessük az óvintézkedéseket: ágyneműmosás, játékmosás, fokozott fertőtlenítés, kézmosás, szellőztetés, a többi gyermek figyelése, stb.

Ha meggyógyult a gyermeked, várunk benneteket szeretettel. Ne feledkezz meg az orvosi igazolásról, hogy a gyermeked egészséges, közösségbe mehet újra!


Hogyan kell az ebédet lemondanom?

Az aznapi étkezéseket sajnos nem tudjuk lemondani, csak a következő naptól. Ha viszont szeretnéd a már megrendelt ebédet hazavinni, gyere érte zárásig, hozz saját ételhordót! Higiéniai okokból sajnos nem tárolhatjuk tovább.
Ha újra kéred az étkezéseket, előző nap 11.00 óráig jelezd sms-ben, vagy telefonon az OVIMOBILON: +36-30-640-91-63
A lemondott étkezések díját a következő havi befizetéskor írjuk jóvá.


Mi a helyzet az ételallergiákkal?

Tej- és tojásmentes diétát gond nélkül tudunk biztosítani. Minden egyéb étkezési problémát is igyekszünk megoldani, követjük a szülők precíz útmutatását.

Nem vagyok a mikrohullámú sütő híve. Megoldható-e, hogy a gyermekem ételei ne kerüljenek bele?

Természetesen. Szerencsére van egy pici villanyrezsónk, majd azon melegítjük az ő ételeit.


Válogatós a gyerekem, mit tegyek?

Semmi gond. Sokan kezdték így és lettek nagyevők. Együtt enni finomakat és rendszeresen nagy öröm. Soha nem erőszakoskodunk, inkább játékosan vesszük rá a gyerekeket, hogy legalább megkóstolják az ismeretlen ételeket.


Van-e kullancsellenőrzés?

Igen. A meleg hónapokban (májustól október elejéig) a csendes pihenő elején tüzetesen átvizsgáljuk a gyermekeket, és azonnal kiszedjük a kullancsot. A szülőknek szólunk, hogy pár napig figyeljék a kullancs helyét.

Mi történik darázscsípés esetén?

Petrezselyemmel, paradicsommal bedörzsöljük a csípés helyét. Ha az átlagosnál jobban bedagad, allergiás reakcióra gyanakszunk, felhívjuk a szülőt. Ha egyet ért, Kalciumot adunk a gyermeknek.


Mi történik, ha napközben belázasodik a gyermekem?

Azonnal telefonálunk valamelyik szülőjének és a megérkezéséig a megbeszéltek alapján járunk el. Csak akkor és úgy csillapítjuk a gyermek lázát, ahogy a szülő kéri. Lefektetjük, betakarjuk és egy gondozó mellette ül, mesél neki, beszélgetnek a szülő megérkezéséig.


Volt-e már komolyabb baleset a Vitaminiben?

Szerencsére nem. Csupán apróbb felborulásokon, egymásnak szaladásokon, motoros eséseken kívül más még nem fordult elő.
De ez nem véletlen! Egyrészt a Vitamini minden apró szegletét úgy alakítottuk ki, hogy ne legyen balesetveszélyes, másrészt az alacsony gyereklétszámnak hála, nagyobb figyelem jut a gyerekre közös játék közben is.
A Vitamini stábja minden évben részt vesz gyerek elsősegély-tanfolyamon.

Mi a teendő, ha például költözés/munkahelyváltás/óvodaváltás esetén szerződést szeretnék bontani a Vitaminivel?

Amint kiderül a változás, azonnal jelezd a szándékodat Eszternek, szóban, majd írásban! A szerződés szerint 30 nap a felmondási idő. Ha tehát pl. szeptember 1-től másik oviba megy a gyermek, legkésőbb július 30-ig szólni/írni kell róla. Különben a szeptemberi ellátási díjat is be kell fizetni, az étkezések nélkül természetesen.

Három éves korában kötelező-e elvinnem a kislányomat óvodába?

Egyáltalán nem! Törvény szerint csak öt éves kortól kötelező óvodába járni. Akár a Vitaminiből is indulhat iskolába gyermek, ugyanis óvodapedagógusunk felkészíti rá! Ennek pontos ügyintézésében segít Eszter!

Láttam a Vitamini honlapján a képeket, mikor nézhetem meg élőben a helyet és a stábot?

Hívd Esztert, aki egy megbeszélt időpontban körbevezet a Vitaminiben, bemutat a csapatnak és minden kérdésedre válaszol.
Azért nem szerencsés, ha valaki „az utcáról esik be”, mert megzavarhatja a kicsik napirendjét és mi sem tudunk kellő figyelmet szentelni a vendégeknek, hiszen a ránk bízott gyerekekkel vagyunk elfoglalva.

Mi a különbség a családi napközi és a magán bölcsőde, ill. óvoda között?

A leglényegesebb különbség a jóval kisebb gyereklétszám.
A Vitaminik a nyugodt, szeretetteljes, elfogadó, meleg hangulatot tekintve nagycsaládként működnek. Egyénre szabottan, a gyermek saját tempóját figyelembe véve fejlesztünk, ill. foglalkozunk a ránk bízott kicsikkel.
A napirendet, a felszereltséget, a pedagógiai munka minőségét tekintve nincs különbség.
A nagy különbség főleg adminisztrációs szempontból van: a nagyobb létszámú magán bölcsőde, ill. óvoda üzemeltetéséhez sok-sok szigorú szabályt és előírást be kell tartani, az engedélyeztetésük jóval bonyolultabb eljárást igényel.