Vitamaxi Iskola-előkészítő

Kattints a linkre és lépj a http://www.vitamaxi.hu/ oldalra!


Kedves Szüleim,

ha azt veszitek észre, hogy …

  • futásnál, lépcsőjárásnál, mászókázásnál, hintázásnál, ugrálásnál ügyetlen vagyok, gyakran elesem
  • nem tudok biciklizni, egyedül hintázni
  • ha elesem, nem teszem le a kezem
  • nehezen megy a gombolás, zipzárhúzás, a cipőkötés, sokszor összetöröm a poharat
  • nem tudok egyedül felöltözni: a ruhákat  fordítva, rossz sorrendben veszem fel, a zokni felhúzása óriási nehézséget jelent, nem megy a cipőkötés
  • balkezességem miatt mindenben lassú vagyok
  • hol jobb, hol bal kezemet használom
  • nem tudom melyik a jobb és a baloldal
  • nem tudom kirakni az összerakós játék képeit
  • nem szeretek rajzolni, színezni
  • gyenge a ritmusérzékem, nem szívesen énekelek
  • otthon sem tudok eligazodni, mi merre van, az utcán eltévedek
  • nem tudom a testrészeimet megnevezni, megmutatni
  • nem tudom milyen nap, hónap évszak van
  • nem beszélek még tisztán és  a logopédushoz hiába járok
  • nem tudom megnevezni a dolgokat
  • a spontán beszédemben csak tőmondatokat használok, esetleg beszélek,  beszélek de nem lehet követni
  • nem tudom a névutókat/ragokat használni
  • nem szeretek meséket, verseket: hallgatni, tanulni
  • nem hallom meg, amit mondanak nekem, vagy gyakran mást értek, mint amit mondanak
  • nem végzem el a feladataimat
  • nem figyelek oda a dolgaimra, sok mindent elfelejtek
  • nem keresem a kortársaim társaságát

Vigyetek egy évre a Vitamaxi iskola-előkészítő csoportba!

Miről is van szó?

Kis létszámú iskola-előkészítő csoportot indítunk 5-7 éves gyerekek számára, avagy hadd vértezzük fel gyermekedet az iskolakezdésre!

Miért van rá szükség?

Mert a túlméretezett óvodai csoportokkal szemben a kis létszám (12 fő) lehetővé teszi, hogy minden gyermeknek kellő figyelmet, időt szenteljünk, alaposan feltérképezzük őket.

Így egykettőre felfigyelünk a kiugró tehetségekre, az esetleges részhiányosságokra, lemaradásokra, zavarokra. Utóbbiakat egyénre szabottan szintre hozzuk, fejlesztjük, előbbieket tovább bontakoztatjuk, támogatjuk. A gyerekek énképét erősítjük, alkalmazkodási, beilleszkedési zavaraikat oldjuk, hogy magabiztosan indulhassanak majd iskolába. Célunk, hogy lehetőleg minden zavaró tényezőt eltakarítsunk az iskolai tanuláshoz szükséges képességeik útjából.

Mi a módszer?

Fokozatosan növelt időtartamú, koncentrált tevékenységeken keresztül („foglalkozások”) növeljük a gyerekek monotónia tűrését, szabálytudatát és –követését.

Minden érzékszervüket megmozgató (látás, hallás, tapintás, ízlelés, szaglás) tapasztalatok gyűjtésével tanítjuk, gazdagítjuk őket.

Az anyanyelvi nevelésre, és a mozgásra fokozott figyelmet fordítunk.

Pozitív megerősítésekkel támogatjuk erősségeiket, miközben észrevétlenül felzárkóztatjuk a gyengébb részképességeiket. Nagyfokú önállóságot biztosítunk számukra.

Miként fedezzük fel közösen a környező világot?

Sok-sok kirándulást teszünk a közeli és tágabb környékünkön, állatkerti, vadasparki sétákkal fürkésszük a természetet. Megszervezzük és bérletet váltunk a Budaörsi Játékszín gyermekelőadásaira. Helyi és budapesti múzeumokba látogatunk. Beiratkozunk a városi könyvtárba.

Heti egyszer úszni kísérjük a gyerekeket az Illyés Gyula Gimnázium uszodájába.

Több ízben is bekukkantunk egy közeli iskola életébe.

Kik végzik az iskola előkészítést?

Elsősorban a Vitamini Családi Napközik tapasztalt, képzett és lelkes pedagógusai.

Munkájukba szükség esetén bekapcsolódnak szakképzett gyógypedagógusok (logopédus, mozgásterapeuta, stb.) és pszichológusok.

A helyszín:

A Vitamini Családi Napközik nagy belső kertes, családi házának felső szintjén, a kisebb korosztálytól alapvetően térben elkülönítve, eltérő napirendet követve éli mindennapjait a Vitamaxi. Bizonyos pedagógiai helyzetek, programok során azonban összetalálkozik a három csoport, pl. meseszínház, bábozás a kicsik számára, közös ünnepek.