Gy.I.K.

Gyakran Ismételt Kérdések (Gy.I.K.)

Mi tegyek, ha megbetegszik a gyermekem?
Telefonálj, vagy küldj sms-t, amint módodban áll az ovimobilra: +36-30-640-91-63
Ha kiderül, hogy fertőző betegségről van szó, mindenképpen tájékoztass bennünket, hogy megtehessük az óvintézkedéseket: ágyneműmosás, játékmosás, fokozott fertőtlenítés, kézmosás, szellőztetés, a többi gyermek figyelése, stb.
Ha meggyógyult a gyermeked, várunk benneteket szeretettel. Ne feledkezz meg az orvosi igazolásról, hogy a gyermeked egészséges, közösségbe mehet újra!

Hogyan kell az ebédet lemondanom?
Az aznapi étkezéseket sajnos nem tudjuk lemondani, csak a következő naptól. 
Ha újra kéred az étkezéseket, előző nap 9.00 óráig jelezd sms-ben, vagy telefonon az OVIMOBILON: +36-30-640-91-63
A lemondott étkezések díját a következő havi befizetéskor írjuk jóvá.

Mi a helyzet az ételallergiákkal?
Az ételallergiákra felkészültek vagyunk. A diétás étkezések biztosításához azonban szükségünk van 1 évnél nemrégebbi SZAKORVOSI igazolásra. Hogy ki minősül szakorvosnak, a 37/2014 (IV.30.) EMMI rendelet szabályozza, olvassátok át figyelmesen!

Válogatós a gyerekem, mit tegyek?
Semmi gond. Sokan kezdték így és lettek nagyevők. Együtt enni finomakat és rendszeresen nagy öröm. Soha nem erőszakoskodunk, inkább játékosan vesszük rá a gyerekeket, hogy legalább megkóstolják az ismeretlen ételeket.

Van-e kullancsellenőrzés?
Igen. A meleg hónapokban (májustól október elejéig) a csendes pihenő elején tüzetesen átvizsgáljuk a gyermekeket, és azonnal kiszedjük a kullancsot. A szülőknek szólunk, hogy pár napig figyeljék a kullancs helyét.

Mi történik darázscsípés esetén?
Petrezselyemmel, paradicsommal bedörzsöljük a csípés helyét. Ha az átlagosnál jobban bedagad, allergiás reakcióra gyanakszunk, felhívjuk a szülőt és az orvost.

Mi történik, ha napközben belázasodik a gyermekem?
Azonnal telefonálunk valamelyik szülőjének és a megérkezéséig a megbeszéltek alapján járunk el. Csak akkor és úgy csillapítjuk a gyermek lázát, ahogy a szülő kéri. Lefektetjük, betakarjuk és egy gondozó mellette ül, mesél neki, beszélgetnek a szülő megérkezéséig.

Volt-e már komolyabb baleset a Vitaminiben?
Szerencsére nem. Csupán apróbb felborulásokon, egymásnak szaladásokon, motoros eséseken kívül más még nem fordult elő.
De ez nem véletlen! Egyrészt a Vitamini minden apró szegletét úgy alakítottuk ki, hogy ne legyen balesetveszélyes, másrészt az alacsony gyereklétszámnak hála, nagyobb figyelem jut a gyerekre közös játék közben is.
A Vitamini stábja minden évben részt vesz gyerek elsősegély-tanfolyamon.

Mi a teendő, ha például költözés/munkahelyváltás/óvodaváltás esetén szerződést szeretnék bontani a Vitaminivel?
Amint kiderül a változás, azonnal jelezd a szándékodat Szabó Eszternek, szóban, majd írásban! A szerződés szerint 30 nap a felmondási idő. Ha tehát pl. szeptember 1-től másik oviba megy a gyermek, legkésőbb július 30-ig szólni/írni kell róla. Különben a szeptemberi ellátási díjat is be kell fizetni, az étkezések nélkül természetesen.
Az óvodaváltást egyéb adminisztráció is követi, amit a két intézmény egymás között dokumentál. Csakis úgy tudunk kijelenteni egy gyermeket, ha az új intézménytől eredeti befogadó nyilatkozatot kapunk!

Mikor nézhetem meg élőben a helyet és a stábot?
A nyílt napjainkról a honlapon tájékozódhadsz. Egyéni látogatásra is mód van, amihez előre egyeztetett időpont szükséges! Hívd Szabó Esztert vagy Dóra Ildikót, aki megbeszélt időpontban körbevezet a Vitaminiben, bemutat a csapatnak és minden kérdésedre válaszol.

Azért nem szerencsés, ha valaki „az utcáról esik be”, mert megzavarhatja a kicsik napirendjét és mi sem tudunk kellő figyelmet szentelni a vendégeknek, hiszen a ránk bízott gyerekekkel vagyunk elfoglalva.